четвъртък, 9 май 2013 г.

Споделено ...

Винаги съм си представяла, че в чужбина си чужденец, хората те възприемат като чужд, очаквала съм и враждебност, и пренебрежение, странно отбягваше, заобикаляне ... и прочие ...

Е дали съм късметлийка ... незнам, но мога само да споделя, че тук в Прага за четири месеца никога не се почувствах самотна, запознах се с доста хора ... случайно ... и не случайно :) Срещнах безброй неволни усмивки, много позитивизъм, красота ... Много чужденци ... като мен ... но като у дома си ... Много толерантност, отстъпчивост и добро отношение ... Макар не навсякъде да говорят английски, а аз едвам да разбирам чешки, не ме отпратиха, а с усмивка се опитаха да ми отговорят :)

Днес седейки на пейката и гледайки децата как играят, отново ме заприказва един възрастен мъж ... тук хората обичат да си говорят непринудено с непознати ... след като разпозна неразбиращия поглед веднага подхвана всевъзможни езици ... говореше на немско - руски - английски, но не се отказа ... Обикновено е така и винаги са толкова мили ...

А вечерта докато се разхождахме в нашия парк се наслаждавах на множеството чехи и не само ( тук е пълно с чужденци ), които седяха на зелените морави с хапки и вино, а тук е нормално всеки да си носи стъклените чаши за вино по полянките :)) Невероятна радост ми носят тези гледки, общуването ... И въпреки, че денят ми започна с лек нелеп инцидент в забързаната утрин ... това някак не ми причини същия стрес, който помня ... преди ...

Знаете ли, може да звучи наивно, дори малко глупаво, но ми харесва този подреден свят, тези хора, които умеят да се радват и наслаждават ежедневно на дребните радости, това, че са толкова възпитани и любезни, без грам агресия и с лежерно и спокойно отношение към живота ... Харесва ми това, че няма показност, тук няма значение каква кола караш и какъв телефон имаш или пък каква марка са дрехите ти ... Но има значение как се отнасяш към детето си, към кучето или пък просто как ще погледнеш на света и той ще ти отвърне със същото ...

.... мога да продължавам още ... нищо не е перфектно, съвършено или пък идеално, но може да бъде по - добро ...

 

 

18 коментара:

  1. Аз пък ще се радвам да продължаваш. Подобни мисли са ми изключително ценни, Еве. Благодаря, че сподели.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Гери ... Да щеше ми се да го напиша, макар да изброих само една част от положителните неща, които ми правят толкова силно впечатление! Страх ме е че с времето ще свикна, ще забравя как беше и няма да оценявам всичко това! Иска ми се след време да мога да си прочета мислите и да сравнявам :)

      Изтриване
  2. Това е моят свят ( макар да си признавам, не винаги се държа много добре, особено с децата). Но иначе онова място, където хората гледат какъв човек си и те приемат такъв какъвто си, без да се опитват да ти налагат техния начин на живот, без да те упрекват за глупави дребни неща, които умеят да се наслаждават на контактите си хора и природа, а не на поредната вещ или поредния подчинен, когото да управляват- това е моят мечтан свят. Ама живея другаде;))
    Ев, наслаждавай се и се забавлявай с това, което ти се предлага така щедро сега;) И прегърни момичетата и себе си от мен!Пейката каза достатъчно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ти ли бе душа не се държиш добре с децата :))) Ти си много добра майка и аз много ти се радвам !
      Марте невероятно е ... но имам странното усещане, че тук хората имат повече ценности, добродетели ... да не кажа, че са по добри! Иначе и те си имат грижи, проблеми и недостатъци, но знаят как да живеят по - добре!
      Марте наистина, като изключим моите си грижи и трудните периоди през които минахме в личен план, ме балансира изцяло този външен свят, който много, много ми харесва!
      Целувки и благодаря!

      Изтриване
  3. Човек понякога се чувства като чужденец в собствената си държава, и това, че си на място, което те кара да си спокойна, да се усмихваш и да се радваш на всичко, което те заобикаля, е прекрасно! Иве, наслаждавай се на всеки настоящ момент, граби от този вълшебен град с пълни шепи. Само когато човек се чувства добре там, където е, само тогава може да се радва на малките неща и забравя за проблемите.

    Прегръдки и усмивки!
    Кадърът с пейката ми е любим!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно това са и моите мисли ... Аз в най личен план в България се чувствах точно така, сякъш не съм аз и съм толкова различна, че все не съм на мястото си! Тук изпитвам радост и наслада от най - мъничките неща ... много е важна средата и хората, много!
      Благодаря мила Дани и много прегръдки!

      Изтриване
  4. Ех, Иве, наистина толкова много неща ни липсват тук. Точно непринуденост, добродушие, ведрина. Наслаждавайте се на дните си там!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да Дина ... аз чак сега виждайки тук различното, разбрах какво и колко много ми е липсвало! Е сигурно и от България много неща ще ми за липсват, но мисля, че ще са само конкретни хора, близки :)
      Тук се чувствам комфортно в среда където си обсолютно незнаен, никому непознат, никой не те гледа, оглежда, преценява, тук никой не се занимава с другите ... това страшно ме кефи ... аз съм си такава :))
      Дааа едва сега започваме да усещаме по малко от насладата ... това си говорихме с половинът, че започва все повече да ни харесва :))

      Изтриване
  5. Евчик, радвам се че си в толкова дружелюбен свят!
    И се наслаждавай всеки ден на това, което толкова желая!
    Прегръдка и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Дани! Да наистина света е някак по дружелюбен и това създава комфорт и спокойствие! Прегръдки и за теб!

      Изтриване
  6. О, Еви, толкова ти се радвам, че си в такава обстановка, без преиграване, без показност и без куп други неща, които тук са в изобилие. Това ме плени в Австрия, дори и за десетина дни в Грац успях да се докосна до това и много, много ми липсва. Ето в такава обстановка човек се чувства Човек! Прегръдки!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ооо Кате и аз съм влюбена в Австрия ( това е една от мечтаните ни места за живеене, може би за в бъдеще )! Там е приказно наистина на много места съм ходила там и навсякъде ми харесва! Е все пак една идея по комфортно за живот е в по големите и международни градове, защото там наистина сякъш не си чужденец :))
      Странно е но въпреки това, че в България имах хубав живот и един добър Стандарт за БГ, а тук сме просто част от всички ( обикновена средна класа ) тук се чувствам много повече ЧОВЕК !
      Прегръдки и за теб :)

      Изтриване
  7. Ева, толкова често го чувам това от приятелите ни зад граница... Радвам се, че си намерила спокойствие, разбиране и човечност. Вярвам, че и тук мисленето ще се подобри и няма да се играе вечно тази игра "кой е по-по- най", но спокойствието и добрината вървят ръка за ръка с щастието на човека. А какво щастие в България може да има, когато се чудиш как да нахраниш, облечеш и изучиш децата си.... и още... и още - за куп проблеми се сещам...
    Радвам се за теб, защото вярвам, че хората зад граница събират опит и доброта, които един ден ще донесат и в България! Хубав и усмихнат ден! Благодаря, че сподели тази мечтана картина!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ооо Елти и аз така ... като теб се се надявах, че нещата ще се променят ( и те се променят ) и се надявах на българите, които ще внесат малко от западната култура, но уви ... Едно цвете пролет не прави и ми е тъжно, ама много тъжно, но го преглътнах ... Не ми се задълбава в негативното ... тук хората не оцеляват, не са притиснати и дори, когато става въпрос за работа, тя е на втори план, личното им щастие е на преден план и е най - важно ( не се борят за хляба ... )!
      Прекрасен ден и на теб :)

      Изтриване
  8. Прекрасно! Радвайте му се:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дааа Траянче, учим се да му се радваме, имаме какво да научим и трябва доста да променим мисленето си ... то обаче си става естествено :)

      Изтриване
  9. Да си щастлива, Евчик, да се чувстваш чудесно. От първото си и единствено ходене в Прага я усетих много близка, все едно винаги съм била там. Затова разбирам добре това, което пишеш. Чудесно място за живеене. Не за съществуване. Пълнокръвно живеене.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Охоо Марте радвам се да те видя ... загубих те някъде или ти се позагуби :) Благодаря ти и да тук не просто съществуваш, а живееш пълноценно :)
      Прегръдки и усмивки от мен!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...