сряда, 13 март 2013 г.

Ах ... мило дневниче ...

Само ако знаеш, колко пъти се захващам да пиша нещо през последните две седмици и ... все нещо се случва ... туко взема, че го изтрия без да искам, туко пък реша, че е твърде негативно, туко пък друго нещо ...

Истината е че не ми се пишеше, не ми се говореше и даже не ми се и четеше ... явно позволих на разни неприятности, грижи и прочие да ме погълнат ...

По непредвидени и наложителни причини последните две седмици отново сме в Германия и въпреки разните ... гореспоменати ... тук е повече от прекрасно ...

 

Първата седмица бе истинска пролет, слънчево, топло и много оживено ...

Немците ме удивляват със своето спокойствие, постоянство, систематичност и усърдност във всичко, което правят . Стремежа им да търсят рационалното е завиден. За тях са значими всякакъв вид икономии или по скоро липса на разхищение на обикновенни нещица като вода, електрическа енергия и т.н. Те пестят не само, защото е скъпо, а смятат, че така допринасят за общото благо, за природата и за планетата ...

Тук наистина ми става неудобно в супермаркета да си взема найлонова торбичка, ако съм си забравила от вкъщи и взимам хартиена, която се рециклира.

Странно е и необичайно за мен да виждам дворовете им пълни с всевъзможни украшения, вещи, играчки и колелета, а оградите им стигат едва до коляното ми и никой не се притеснява, че нещо ще му изчезне ... и вероятно не се и случва :)

Още по странни са през уикендите, особено в събота това е денят за домашната работа, хобита и т.н. Съвсем естествено е да излезеш с метла пред къщата си, там с изненада ще откриеш, че почти всички съседи това правят ... метът пред нея и на улицата.

Няма нищо срамно, неудобно и никой няма да ти се смее, че си извадил прахосмукачката и парцала и си чистиш сам колата, тук всички така правят ... дори тези с луксозни автомобили :)

Да не говорим за усърдния труд в градината и с изненада открих, че мъжете тук са по активни в градинарството и цветарството :)

 

Сега от вчера времето се развали, а днес падна такъв сняг, че блокира всички пътища, та и летищата наоколо, но хората още не са се прибрали от работа, кой със сако, кой с токчета грабват лопатите и старателно почистват снега пред домовете си ... странни хора ... бихме казали ние ... балъци :))

 

Живота им е по- красив, по -лесен и по -спокоен, защото те знаят как да го направят такъв ...

Макар да не бях сред най големите ентусиасти напоследък, заради децата измисляхме и разни дребни занимания ...

Купихме си прежда и си изплетохме мартенички ...

... тук рисуват в магазина, от който взех преждите, този магазин беше събрал в едно всевъзможни детайли и материали за всички хобита свързани с ръчно правени неща ... за правене на бижута, вази, чаши и прочие, за парцалени кукли, къщи ... за рисуване, за декупаж, за шиене, за правене на картички, за плетене ... и така до безкрай ...

Рисувахме чаши и чинии ...

 

А аз овършах де що имаше магазин за всякакви щуротии за домът и кухнята, събирах идеи за един проект, който от известно време обмислям и се опитвам да си изгладя концепцията, за да се захващам за работа ... :)

 

Та сега мило дневниче чакам с нетърпение да видя топла, слънчева и пролетна Прага ... По всичко личи, че още ще трябва да почакам :))

 

 

23 коментара:

  1. Снимките ти носят много хубаво настроение, въпреки горчивината на думите ти в началото. С интерес прочетох цялата публикация - много увлекателно си описала всичко! И дано по-скоро ни покажеш мечтаната пролетна Прага :) Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Уютно, чисто(не само в буквалния смисъл)и някак спокойно се почувствах! Иска ми се и ние да се научим сами да правим живота и света около нас красив, топъл, чист, а не да чакаме да падне от небето и да мислим, че в чужбина това е от само себе си. Усмивки.

    ОтговорИзтриване
  3. Пренесох се в снимките ти там... Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Еви,
    Аз така и не успях да организирам подобна публикация, а когато бях в Германия имах цялото време на света да напиша впечатленията си, ...само нямах кирилица, не намерих програма, Джимейла ми искаше потвърждение, че това съм аз и не влиза някой друг в профила ми и т.н. Наистина се чувствах буквално с вързани ръце..., но пък снимах, снимах и сега като гледам снимките, всичко оживява пред мен. Но беше есен-прекрасна цветна, кристална, чиста есен...Но има време ще пиша-през другата наша есен....
    А сега твоите снимки и чудесния ти разказ ме върнаха в тази държава...И на мен ми направиха впечатление същите неща.МОят разкаказ би бил същият...Освен това са любезни, поне аз на такива все попадах- в магазините особено, не изкуствено, а искрено. При разговор с братовчедка ми разбрах и че те страдат от тежкото наследство на хитлеризма-много са чувствителни и до голяма степен поведението им е продиктувано от това, да нямат нищо общо в действията си с този геноцид...
    За водата-радвам се за себе си, че имам същото отношение и забелязвам , че наистина се дразня, когато някой по няколко пъти на ден за да пие вода от чешмата, точи по 2-3 -5 литра за да дойде студена вода....Веднага в съзнанието ми изникват места, в които няма вода...
    Не знам какво е предизвикало твоята горчивина, но си намерила правилния лек за душата си, а и тези малки слънчица ще те развеселяват-сигурна съм...
    Голяма прегръдка!

    Извини ме за дългото писание.

    ОтговорИзтриване
  5. Представям си какво е, дори и за десетина дни успях да уловя това спокойствие и сигурност в Грац. Гледах с удивление къщите без огради, вестниците без продавачи, децата на улицата, всичко, ама всичко е пълна противоположност от това при нас. Хубаво е, че си там, наслаждавайте се на всяка секунда в тази обстановка, защото това е живота- трябва да е красив, останалото не е важно. Много приятно ми стана от тази обстановка, която се излъчва дори и през снимките ти. Радвам се, че сподели с нас и ти благодаря! Прегръдки за тези прекрасни сладурчета и за теб!

    ОтговорИзтриване
  6. Иве, прекрасни снимки! Много добре разбирам тъгата ти, макар и да не зная от какво точно е предизвикана, но с думите си успя да ме върнеш в началото на нашето преместване, когато изпитвах всякакъв род емоции поради ред причини... Та исках да кажа, че всеки минава през трудни периоди, важно е да може да се изправиш, изтупаш и продължиш напред. А ти го умееш, при това със снимането успяваш да се заровиш в един друг свят, по-красив, спокоен и обещаващ. Имаш и невероятна компания, тези две малки чаровни душички, няма как да не направят ежедневието ти съдържателно и усмихнато.
    Прегръщам те и вярвай, че предстои най-хубавото! :)

    ОтговорИзтриване
  7. А тук е пролет, Иве!
    Ама на тая всичката позитивна информация, дето я написа за битието и спокойствието на германците с какво пък да ти се похваля от България :))
    Надявам се да си оздравяла вече. Чудесни занимания си намирате с момичетата, ей сега и край Великден още нови ще измислите.
    Поздрави сърдечни и скоро да си имате и слънчево, пролетно време!

    ОтговорИзтриване
  8. Еви, надявам се вече да са отминали горчивите дни и само пролетни и слънчеви мисли да ти се въртят из главата :) Беше ми интересно да чета за Германия. Била съм там съвсем за малко и впечатленията ми са съвсем бегли. Завидях искрено за магазинчето за хоби материали :) Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Хубаво е в Германия. Имам някакво влечение към тези географски ширини.
    Много са сладки двете кукли :*
    Страхотни снимки, като винаги, си направила, Еви!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Еви, независимо от настроенията ти, разказът звучи позитивно!
    Винаги съм се възхищавала на немците за тяхната подреденост!
    Снегът го чистят, защото имат строги санкции.
    Ако не е почистен и ти паднеш пред тяхната къща и си счупиш ръката,
    непочистилите собственици ще ти платят лечението...
    Радвам се на прекрасните ви занимания и чакам с нетърпение да
    осъществиш замисленото!
    А двете сладурани са чудесни!
    Прегръдки с много целувки и поздрави на Прага!

    ОтговорИзтриване
  11. Ех, че сладурски пост! Не унивай! Иде пролет:)

    ОтговорИзтриване
  12. Много ми беше интересно и се радвам, че сподели. И аз имам няколко недовършени поста, точно заради негативното. Някои неща да ги въртиш и сучеш няма да станат позитивни. За таз Германия само хубави неща чувам и много ми се иска да видя подредените градинки. Бабчето ми докато живееше на вилата метеше всеки ден пред къщата :) но то си зависи и от човека. Не знам по селата сега дали премитат :)
    И да не забравя :) красиви дечица!

    ОтговорИзтриване
  13. Как си мечтая и тук да е така, но никога няма да стане, за съжаление! Стигам до извода, /аз вървя пеша и съм доста наблюдателен човек и забелязвам що трябва и не трябва/, че хората, които е трябвало да ни научат на ред и дисциплина продължават да не ги спазват, имам пред вид за жал възрастните хора, пресичат на червено, дърпайки внучето, хвърлят си боклука по улиците и т.н., като казвам това напълно заставам зад това, виждам го всеки ден без изключение!
    Разприказвах се! Прекрасни снимки и настроение, звучиш ми много свежо и се радвам за това! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  14. Еви, а свикна ли с разделното съхранение на боклука и видовете чували? За мене това е най-големия мор и питам по сто пъти кое в коя торба,но хората са си създали ред и го спазват и се подчиняват на правилата.Чудесен пост,красиви куклички,които искат грижи и внимание.Запомни това време,защото това е най-хубавото време,когато децата са малки и са около тебе!Там зимата се върна,тука пролетта идва...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Ех Еви ,да знаеш само как я чакам тая пролет и тъкмо се зарадвахме на хубавото време и изкарахме колелетата,а то виж как застудя отново.На нашите деца дори им омръзна снегът тази зима.А за немците мога да кажа ,че много точно си напипала нишката на живота и нрава им.:)))А ти не се отчайвай,всяко начало е трудно и особено когато се отделиш от кръгът с много приятели изпадаш сякаш в някаква дупка.Но съм сигурна,че скоро ще четем весели и интересни истории в твоето дневниче.

    ОтговорИзтриване
  16. Евчик,благодаря за снимките на моите любими талисманчета,да ги гушнеш от мен!Прегръдка и за теб!
    А това,което ти е направило впечатление мен ме ококорваше още през 1985 и 1988 г. и се дължи на манталитет,който ние нямаме или много трудно ще култивираме в себе си.
    Същите мисли борех и аз тогава и ме удивляваще още нещо-в техните градини гледам тревичка,лехи цветя,люлка,басейнче,най-много някой корен ягоди,у нас то бе сеене на домати,краставици,тиквички,пипер и т.н.,то бе чудо.
    Понеже имах възможност да видя какво значи немско земеделие-ние все още сме на светлинни години по прецизност и успеваемост въпреки по-добрите климатични условия у нас.

    ОтговорИзтриване
  17. Принцесите са ти разкошни, както и снимките, но ти това си го знаеш :)
    Желая ти дни без никакви неприятности... Някак ми стана много тъжно от написаното от теб, честно казано. Добре, че са много зареждащи снимките ти.

    Прегръдки, Евчик!

    ОтговорИзтриване
  18. Ев, много познати чувства при престой в подобна "подредена" страна, когато веднага излиза на дневен ред сравнението на хората у нас и там. Тъкмо се прибрах от Белгия и бях удивена от семплия живот на хората и приветливите им лица, от начина, по който празнуват празниците си, от чувството на общност, а при нас нещо все не върви както трябва, все има по-хитри от другите и смятащи, че някой им е длъжен... Но все пак се надявам, че някога и у нас ще се замислим сериозно върху проблемите си и ще се променим! Страхотен магазин за хобита, а двете малки принцеси добре са се забавлявали! Пожелавам ти здраве и прекрасно креативно настроение, където и да си - в Германия или Чехия! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  19. Еви, с нетърпение очаквам новият ти проект :)! Снимките и децата са разкошни!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  20. Ев, не знам как е в Германия, нито на много други места, знам само, че светлина и в нашия тунел има. Зашото в наше село хората правят същото. Значи може, ма малко мързеливо племе от принцове и принцеси се завъди напоследък, все им се иска някой друг да върши "черната" работа. Ако всички станат като нас, ще създадем добро поколение от хора, които не се срамуват да се грижат за своето.
    Иначе, звучиш ми малко тъжно и ми става тъжно и на мен. Ако имаш нужда да се развеселиш, ела и насам за един уикенд, ще те развеселим;) Сладурките гледам добре се забавляват, а снимките ти са чудесни.
    Надявам се вече всичко неприятно да е зад гърба ви и да посрещнете една красива Пражка пролет ( без революции);)) Целувки от дъждовна София!

    ОтговорИзтриване
  21. Ева, голяма прегръдка за теб и чаровните ти дечица!
    Много красиви снимки, уловени мигове и детайли - имаш страхотен усет за това!
    Искрено се надявам с усмивки и пролетно настроение да ни пишеш скоро от прекрасна Прага!

    ОтговорИзтриване
  22. А аз се радвам, че след "чакането" открих толкова вдъхновено и цветно местенце. Приятно ми е да се запознаем, Ева.
    Относно думите ти - така е, много си права. Понякога на човек му е трудно да говори, понякога няма желание, а някои неща не могат да се опишат с думи... Но всичко има смисъл, това за мен е без прецедент.
    Очаквам и следващите публикации. Поздрави и ще се засичаме честичко!

    ОтговорИзтриване
  23. Благодаря, благодаря на всички от все сърце ;)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...