сряда, 22 февруари 2012 г.

Киноа с тиквички и орехи

Днес ще ви представя една много вкусна и здравословна рецепта. Няма да ви обеснявам какво е киноата и колко е полезна, защото в интернет пространството има много информация за нея, а също и рецепти. Моята обаче е от тук , от там и малко импровизация :) Нямах много богат избор от продукти, а ми се наложи бързо да приготвя нещо вкусно ... тогава се сетих за един пакет киноа, който преди време мъж ми донесе :)  Реших, че е дошъл момента да я изпробвам и останах очарована от резултата ... 



Продукти за две порции:
1/2 ч.ч. киноа (чаша от 200 мл.)
1 бр. тиквичка
1 шепа орехи
1 щипка босилек , сол на вкус,( хубаво е ако имате и копър, но аз нямах :)
зехтин


Слагате на котлона киноата с 1 цяла чаена чаша вода (200 мл.) да заври за около 10-12 минути. Малко преди да свалите леко посолявате (аз използвам хималайска сол) и прибавяте 1 с,л зехтин. През това време слагате в дълбоко тиганче с малко зехтин и водичка, предварително обелена и нарязана на кубчета тиквичката. Захлупвате с капак и оставяте да се задуши и омекне, за кратко на слаб огън. Към тиквичката прибавяте и щипка босилек. Смилате на едро орехите. След като е готова киноата я отцедете от водата и я сложете в удобен съд (по дълбок). Към нея прибавете от тиганчето тиквичките и рабъркайте. Накрая се прибавят и смляните орехи и е готово за консумация :) Трабва да ви кажа, че е страшно вкусно и е доста лесно за приготвяне !


Денят бавно се увеличава ... с него наближават и любимите ми дълги вечерни разходки :)
Хубав четвъртък ... :)


42 коментара:

  1. Прекрасно звучи и изглежда, Ева!Не съм яла киноа, откъде се купува?
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траянче до нас има едно био магазинче, може и в диетичните да я има, препоръчвам горещо, страхотна вкусотия! Благодаря ти :)

      Изтриване
  2. Ев,
    да не си издигнала лозунг:"Нито ден без публикация;)))"
    Още като видях лаленцата във фликр, разбрах, че ни гласиш нещо хубаво.
    Това е нещо, което с абсолютна сигурност ще приготвя скоро- чудни снимки си направила, трябва да ми обясниш как ги правиш.
    Иначе лаленцата ти са като моите, само дето едва ли сама си ги си ги подарила;))))
    Много красиви!! И много прегръдки!!!
    Ако ми остане време ще ида до фликр да покоментирам;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче, нещо ми стана... сигурно е заради новата камера ... щом свърша в офиса и си прибера децата тичам в къщи да хвана малко дневна светлина за да снимам, това ни беше вечерята :)))
      А за лаленцата ... как позна и аз сама съм си ги подарила, така обичам, че почти всеки ден си мъкна цветенца, мъж ми се шегува, че неможел да се вреди от мен :)) И като заспят диванетата идва моето време ...
      Прегръдки и хубава вечер :)

      Изтриване
  3. Да си призная и аз не съм яла киноа, но пък тиквички много обичам, така че скоро ще си закупя и ще направя. Благодаря за предложението, Еви!

    А откакто имаш нова машинка, имам чувството, че имаш още повече хъс и показваш все по-хубави и хубави кадри! Много се радвам и те поздравявам!

    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Евчик, тези лалета ми напълниха душата :)
    А рецептата ти идва съвсем навреме !
    Харесвам киноа и имам, но я забравям!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пете много благодаря, да в началото се бях пренавила и не ми се снимаше, но сега ... се влюбвам във възможностите на тази машинка :)

      Дани, благодаря ! Всички май си падаме по лалета :))

      Изтриване
  6. Евка, и аз в редиците на неопитвалите, но следващия път като отида в био магазина за боза и мъжът ми ме попита искаш ли още нещо, веднага ще грабна пакетчето с киноа :) Страхотно изглежда и мисля, че ще ми хареса :)
    А как обожавам лалета, а твоите са и лилави - красота!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня и аз обичам боза и мъж ми ми носи от био магазинчето :)) Благодаря и поздрави :)

      Изтриване
  7. Абсолютна красота! И тук при теб е пред пролетно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря за рецептата! Изглежда много вкусно, а аз съм си поръчала семена за киноа и живот и здраве, като я отгледам, ще пробвам рецептата !
    Лек ден !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, знаменита си! Ще следя при теб като ти поникне киноата да я снимаш! Много ме радваш с ентусиазма си:)
      Поздрави :)

      Изтриване
  9. Еви, едно лилаво ми става :))) Все още не съм опитвала киноа, но в най скоро време ще се поправя!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Мариянче, а за лилавото ... напоследък много съм залитнала по него :))

      Изтриване
  10. Еви, това ястие ми е абсолютно непонятно на вкус. Никога не съм опитвала киноа... Добре изглежда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Зорница пробвай, няма да съжаляваш :)

      Изтриване
  11. Никога не съм опитвала киноа,не знам какъв вкус има,ще видя как е в превод на испански и ще потърся да пробвам рецептата,още повече че е с тиквички,нашите любими зеленчуци!Но ще купя и свеж копър,че той добре се връзва тиквичката.
    Хубав ден от мен!Пропуснах да кажа за прекрасните лаленца и за вълшебните снимки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гоголина много ти благодаря, а на испански е "quinoa" , а с пресен копър ще е фантастично!

      Изтриване
  12. Мммм,на всяка цена ще го пробвам :)

    ОтговорИзтриване
  13. Ева,
    чудесна идея и рецепта, великолепни фотографии -
    много красиво и пролетно зареждащо предложение.
    Благодаря за удоволствието,
    сърдечни поздрави и хубав ден, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианче аз ти благодаря :) Прегръдки и хубава вечер!

      Изтриване
  14. Страхотна рецепта,Евка! Още не съм си купила киноа, но ти ме зарази...

    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  15. И аз в началото гледах с недоверие на киноата, но когато е включена в хубава рецепта е много вкусна. Ти си съчетала чудесни продукти и със сигурност тази рецепта е голяма вкусотия. Снимките ти са прекрасни! А лалетата... са невероятни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Истината е че не веднъж съм я яла и много ми е харесвала и в салати! Даже по едно време ми беше непозната и се чудех какво е точно това чудо ... изглежда като кълнове малко, а е много вкусно :)
      Благодаря и поздрави :)

      Изтриване
  16. Боже,каква прелест!
    Мноооого ми е по вкуса това нещо,въпреки,че точно киноа не съм опитвала все още.Обаче знам вкуса на просото и булгура,и ми харесват,та не виждам причина и киноа да не ми допадне.Комбинацията тиквички и орехи е върховна,как не съм се сетила!Голямо гуш за идеята и за лаленцата още повече-какъв цвят само......божествен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех как ме зарадваха думите ти Роси :) Много е различна от просото и булгура! На теб съм сигурна , че ще ти хареса :) А с орехи беше наистина много добра комбинация :) Гуш и за теб :)

      Изтриване
  17. И аз като теб си мислех, че е капризна,но се оказа, че съвсем не е така, а идеята за орехите ми хрумна точно защото нямах достатъчно разнообразие от продукти, стана фантастично!

    ОтговорИзтриване
  18. Привет, Ева!
    Прекарах известно време тук, четейки стари публикации. Снимките и историите, и рецептите са чудесни!
    Изключително здравословна и красиво поднесена киноа!
    Поздрави и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дени, много благодаря и се радвам, че са ти допаднали мои снимки и рецепти !
      Благодаря, че ме навести и аз съвсем наскоро открих твоето красиво кътче :)
      Хубав уикенд!

      Изтриване
  19. Обобожавам киноа с почти всичко, твоето предложение ме грабна :-) Снимките са разкошни, много много прегръдки

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лин, много благодаря !!! Прегръдки и усмихнат уикенд :)

      Изтриване
  20. Не съм пробвала все още киноа, но твоите снимки много ме изкушиха да го направя, Еви ;)
    Лалетата са чуднички!
    Поздрави и пожелания за хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, радвам се, че ти е харесало моето предложение и лаленцата :)
      Сърдечни поздрави и много усмихнат и за теб да е!

      Изтриване
  21. Много обичам киноа във всякакви варианти. Аз обикновено я варя в зеленчуков бульон (домашен), който и придава допълнителен вкус. Пробвай я и със спанак и горгондозола. Става убийствено вкусна:)

    ОтговорИзтриване
  22. Благодаря за идеята, ще пробвам :)

    ОтговорИзтриване
  23. Аз пък искам да ти пробвам лалетата как ще ми стоят на розово-лилавия хол :)) Жестоки снимки, Евчик!!!

    ОтговорИзтриване
  24. Ех розово-лилав хол, Инче идвам ти на гости :) Ще нося и лалета-лилави:) Шегичка, но хола ти звучи много интригуващо!!! Благодаря ти Инче, за снимките ... радвам се много!

    ОтговорИзтриване
  25. Хехе, колко е гот така, наобратно да те чета, защото вече имам втора рецепта за изпробване с киноа.:-)) Уникална е, Евчик! Харесва ми комбинацията от съставки, сигурно е била излапана до последното зрънце.
    А лалетата, останаха ми очите в тях, какъв цвят самоооооо!
    Аз също имам навик сама да си подарявам цветя, боже, как си приличаме и в това.:-))))
    Силни прегръдки, мила и хубави и дано безснежни дни!:-))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...