сряда, 22 февруари 2012 г.

Киноа с тиквички и орехи

Днес ще ви представя една много вкусна и здравословна рецепта. Няма да ви обеснявам какво е киноата и колко е полезна, защото в интернет пространството има много информация за нея, а също и рецепти. Моята обаче е от тук , от там и малко импровизация :) Нямах много богат избор от продукти, а ми се наложи бързо да приготвя нещо вкусно ... тогава се сетих за един пакет киноа, който преди време мъж ми донесе :)  Реших, че е дошъл момента да я изпробвам и останах очарована от резултата ... 



Продукти за две порции:
1/2 ч.ч. киноа (чаша от 200 мл.)
1 бр. тиквичка
1 шепа орехи
1 щипка босилек , сол на вкус,( хубаво е ако имате и копър, но аз нямах :)
зехтин


Слагате на котлона киноата с 1 цяла чаена чаша вода (200 мл.) да заври за около 10-12 минути. Малко преди да свалите леко посолявате (аз използвам хималайска сол) и прибавяте 1 с,л зехтин. През това време слагате в дълбоко тиганче с малко зехтин и водичка, предварително обелена и нарязана на кубчета тиквичката. Захлупвате с капак и оставяте да се задуши и омекне, за кратко на слаб огън. Към тиквичката прибавяте и щипка босилек. Смилате на едро орехите. След като е готова киноата я отцедете от водата и я сложете в удобен съд (по дълбок). Към нея прибавете от тиганчето тиквичките и рабъркайте. Накрая се прибавят и смляните орехи и е готово за консумация :) Трабва да ви кажа, че е страшно вкусно и е доста лесно за приготвяне !


Денят бавно се увеличава ... с него наближават и любимите ми дълги вечерни разходки :)
Хубав четвъртък ... :)


43 коментара:

  1. Прекрасно звучи и изглежда, Ева!Не съм яла киноа, откъде се купува?
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траянче до нас има едно био магазинче, може и в диетичните да я има, препоръчвам горещо, страхотна вкусотия! Благодаря ти :)

      Изтриване
  2. Ев,
    да не си издигнала лозунг:"Нито ден без публикация;)))"
    Още като видях лаленцата във фликр, разбрах, че ни гласиш нещо хубаво.
    Това е нещо, което с абсолютна сигурност ще приготвя скоро- чудни снимки си направила, трябва да ми обясниш как ги правиш.
    Иначе лаленцата ти са като моите, само дето едва ли сама си ги си ги подарила;))))
    Много красиви!! И много прегръдки!!!
    Ако ми остане време ще ида до фликр да покоментирам;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче, нещо ми стана... сигурно е заради новата камера ... щом свърша в офиса и си прибера децата тичам в къщи да хвана малко дневна светлина за да снимам, това ни беше вечерята :)))
      А за лаленцата ... как позна и аз сама съм си ги подарила, така обичам, че почти всеки ден си мъкна цветенца, мъж ми се шегува, че неможел да се вреди от мен :)) И като заспят диванетата идва моето време ...
      Прегръдки и хубава вечер :)

      Изтриване
  3. Да си призная и аз не съм яла киноа, но пък тиквички много обичам, така че скоро ще си закупя и ще направя. Благодаря за предложението, Еви!

    А откакто имаш нова машинка, имам чувството, че имаш още повече хъс и показваш все по-хубави и хубави кадри! Много се радвам и те поздравявам!

    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Евчик, тези лалета ми напълниха душата :)
    А рецептата ти идва съвсем навреме !
    Харесвам киноа и имам, но я забравям!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пете много благодаря, да в началото се бях пренавила и не ми се снимаше, но сега ... се влюбвам във възможностите на тази машинка :)

      Дани, благодаря ! Всички май си падаме по лалета :))

      Изтриване
  6. Евка, и аз в редиците на неопитвалите, но следващия път като отида в био магазина за боза и мъжът ми ме попита искаш ли още нещо, веднага ще грабна пакетчето с киноа :) Страхотно изглежда и мисля, че ще ми хареса :)
    А как обожавам лалета, а твоите са и лилави - красота!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня и аз обичам боза и мъж ми ми носи от био магазинчето :)) Благодаря и поздрави :)

      Изтриване
  7. Абсолютна красота! И тук при теб е пред пролетно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря за рецептата! Изглежда много вкусно, а аз съм си поръчала семена за киноа и живот и здраве, като я отгледам, ще пробвам рецептата !
    Лек ден !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, знаменита си! Ще следя при теб като ти поникне киноата да я снимаш! Много ме радваш с ентусиазма си:)
      Поздрави :)

      Изтриване
  9. Их, това лилавоо...:)Започнах от краката за главата, ама лаленцата ти са толкова красиви,как да не ги забележи човек...Много лесна рецепта за киноа, не съм купувала все още, точно защото си мислех,че ще се приготвя с повече капризни зеленчуци , а то можело и само така:)
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз като теб си мислех, че е капризна,но се оказа, че съвсем не е така, а идеята за орехите ми хрумна точно защото нямах достатъчно разнообразие от продукти, стана фантастично!

      Изтриване
  10. Еви, едно лилаво ми става :))) Все още не съм опитвала киноа, но в най скоро време ще се поправя!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Мариянче, а за лилавото ... напоследък много съм залитнала по него :))

      Изтриване
  11. Еви, това ястие ми е абсолютно непонятно на вкус. Никога не съм опитвала киноа... Добре изглежда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Зорница пробвай, няма да съжаляваш :)

      Изтриване
  12. Никога не съм опитвала киноа,не знам какъв вкус има,ще видя как е в превод на испански и ще потърся да пробвам рецептата,още повече че е с тиквички,нашите любими зеленчуци!Но ще купя и свеж копър,че той добре се връзва тиквичката.
    Хубав ден от мен!Пропуснах да кажа за прекрасните лаленца и за вълшебните снимки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гоголина много ти благодаря, а на испански е "quinoa" , а с пресен копър ще е фантастично!

      Изтриване
  13. Мммм,на всяка цена ще го пробвам :)

    ОтговорИзтриване
  14. Ева,
    чудесна идея и рецепта, великолепни фотографии -
    много красиво и пролетно зареждащо предложение.
    Благодаря за удоволствието,
    сърдечни поздрави и хубав ден, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианче аз ти благодаря :) Прегръдки и хубава вечер!

      Изтриване
  15. Страхотна рецепта,Евка! Още не съм си купила киноа, но ти ме зарази...

    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  16. И аз в началото гледах с недоверие на киноата, но когато е включена в хубава рецепта е много вкусна. Ти си съчетала чудесни продукти и със сигурност тази рецепта е голяма вкусотия. Снимките ти са прекрасни! А лалетата... са невероятни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Истината е че не веднъж съм я яла и много ми е харесвала и в салати! Даже по едно време ми беше непозната и се чудех какво е точно това чудо ... изглежда като кълнове малко, а е много вкусно :)
      Благодаря и поздрави :)

      Изтриване
  17. Боже,каква прелест!
    Мноооого ми е по вкуса това нещо,въпреки,че точно киноа не съм опитвала все още.Обаче знам вкуса на просото и булгура,и ми харесват,та не виждам причина и киноа да не ми допадне.Комбинацията тиквички и орехи е върховна,как не съм се сетила!Голямо гуш за идеята и за лаленцата още повече-какъв цвят само......божествен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех как ме зарадваха думите ти Роси :) Много е различна от просото и булгура! На теб съм сигурна , че ще ти хареса :) А с орехи беше наистина много добра комбинация :) Гуш и за теб :)

      Изтриване
  18. Привет, Ева!
    Прекарах известно време тук, четейки стари публикации. Снимките и историите, и рецептите са чудесни!
    Изключително здравословна и красиво поднесена киноа!
    Поздрави и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дени, много благодаря и се радвам, че са ти допаднали мои снимки и рецепти !
      Благодаря, че ме навести и аз съвсем наскоро открих твоето красиво кътче :)
      Хубав уикенд!

      Изтриване
  19. Обобожавам киноа с почти всичко, твоето предложение ме грабна :-) Снимките са разкошни, много много прегръдки

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лин, много благодаря !!! Прегръдки и усмихнат уикенд :)

      Изтриване
  20. Не съм пробвала все още киноа, но твоите снимки много ме изкушиха да го направя, Еви ;)
    Лалетата са чуднички!
    Поздрави и пожелания за хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, радвам се, че ти е харесало моето предложение и лаленцата :)
      Сърдечни поздрави и много усмихнат и за теб да е!

      Изтриване
  21. Много обичам киноа във всякакви варианти. Аз обикновено я варя в зеленчуков бульон (домашен), който и придава допълнителен вкус. Пробвай я и със спанак и горгондозола. Става убийствено вкусна:)

    ОтговорИзтриване
  22. Благодаря за идеята, ще пробвам :)

    ОтговорИзтриване
  23. Аз пък искам да ти пробвам лалетата как ще ми стоят на розово-лилавия хол :)) Жестоки снимки, Евчик!!!

    ОтговорИзтриване
  24. Ех розово-лилав хол, Инче идвам ти на гости :) Ще нося и лалета-лилави:) Шегичка, но хола ти звучи много интригуващо!!! Благодаря ти Инче, за снимките ... радвам се много!

    ОтговорИзтриване
  25. Хехе, колко е гот така, наобратно да те чета, защото вече имам втора рецепта за изпробване с киноа.:-)) Уникална е, Евчик! Харесва ми комбинацията от съставки, сигурно е била излапана до последното зрънце.
    А лалетата, останаха ми очите в тях, какъв цвят самоооооо!
    Аз също имам навик сама да си подарявам цветя, боже, как си приличаме и в това.:-))))
    Силни прегръдки, мила и хубави и дано безснежни дни!:-))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...