понеделник, 27 август 2012 г.

Краят наближава ...


Ха ха ... това звучи много фаталистично нали, ами всъщност нямам предвид друг край, освен този на лятото. Някак странно и леко рано съм започнала да го изпращам, но така го чувствам, не че после няма да ми липсва ... нали знаете, когато обичате някого или нещо,но знаете, че скоро ще си тръгне, някак бързате да свъшва ... и да не сте в очакване :))


Измина още една изтощителна седмица, а аз едва си дочаках уикенда, тъй като крайно се нуждаех от малко повечко сън, разходки и безцелно мотаене из къщи, въпреки хаоса и безредицата, които царят. Последните уикенди бродим из планините и ми се намираха малко високо- планинско френско грозде, малини и боровинки, реших да ги уползотвоя по най- добрия начин.


Френското грозде бе доста киселко и само аз бях в състояние да го консумирам чисто . Така се роди идеята да направя някакъв доста шоколадов сладкиш, който много добре ще си отива с този кисел плод. Гледах тук там и се спрях на един много вкусен крем с маскарпоне, пухкав и нежен, сладък и силно шоколадов, който чудесно се комбинира с една маслено - бисквитена основа, вишнево сладко и френско грозде.



За крема ми бяха необходими:
200 гр. течна сметана
2 с.л. пудра захар
250 гр. маскарпоне
100 гр. краве масло
50. - 60 гр. натурално какао
За основата:
2 пакета обикновени бисквити
50 гр. краве масло
150 гр. конфитюр от вишни
На котлона се слага маслото и какаото докато се разтопят и се бърка леко докато се получи гладка смес. В дълбок съд се разбива сметаната заедно с пудрата захар, докато леко се сгъсти. След това се прибавя маскарпонето и продължава да се бърка. Накрая се прибавя маслено-какаовата смес и се разбърква хубаво. Получава се гъст и пухкав крем.


... натрошавате бисквитите заедно с маслото, до получаване на лепкави маслени трохи. С тях се покрива дъното на съд, тавичка за слакиши, отгоре се посипва със сладко от вишни и се покрива с пухкавия крем. Оставя се в хладилник за поне 2 часа, а ако имате възможност, най - добре една нощ и се гарнира с френското грозде.
При мен се изяде много бързо и неможах да дочакам да видя как ще е на другия ден :))



Миналите дни бяха доста горещи, а аз страдах от недостиг на енергия и тонус, бях изнервена и уморена и се сетих за един лек, който миналото лято ме спасяваше в такива моменти ... Няма нищо по хубаво от една ледена лимонада с джинджифил :)


Две чаши от тази напитка ме изстрелват в космоса ( както се казва ... образно :)))
За нея са ви необходими 4 -5 лимона, малко трастикова захар ( сега сигурно ще попитате каква е другата ... и аз незнам, но си купувам био, обичам си сладичко сега ... та гледам поне да е читаво:)), 2-3 щипки джинджифил на прах ( когато имам ползвам и пресен, още по - хубава е) и около 600 мл. вода ( може и газирана, става супер и с тоник). Разбивате хубаво и слагате в хладилника ... и пиете, колкото може повече :)))



А не е за испускане и това сорбе от банан, малини, боровинки и френско грозде, леко подсладено със захар и оставено за около час във фризера !




Много е вкусно, особоно, поднесено с малко кокосов чипс ( който открих в един био магазин и е страшно вкусен, аз си го хапвам и самостоятелно).



Ето и класиката сметанов сладолед с горски плодове. Много лесен и бърз и с превъзходен вкус!



Необходими са само:
500 мл. течна сметана ( голям зор видях докато намеря такава на млечна основа, а не растителна, много се възмущавам от този факт!)
250 гр. маскарпоне
3-4 с.л. пудра захар
1 купичка с малини и боровинки



Приготвянето на сладоледа е лесно и гарантирам, няма риск да ви стане сладоледа на кристали! В дълбок съд разбивате сметаната със захарта, до леко сгъстяване. Прибавяте маскарпонето и хубаво го разбърквате. След това се прибавят плодовете и се покрива с фолио за свежо съхранение. След около два часа престой във фризера е готов за сервиране и е много вкусен!


Малко я нахвълях тази публикация, но започнах нейде в събота и поне да успея да я публикувам в Август, че есента чука на вратата и с тези ледени вкусотии, няма да съм много в крак с времето:))
Напоследък тотално ми се е изпарила и музата, така, че и снимките ми са леко попретупани, но ей така на инат ... няма съвсем да изоставя блога си :)



















До  нови срещи ... :)






- Posted using BlogPress from my iPad

19 коментара:

  1. Ев,
    чудя се ако не беше на въртележката, какво ли би ни предложила- надминала си всичките ми представи за богата трапеза , особено когато тя се състои основно от десерти;)
    Чудни и възбуждащи всичките ми сетива снимки!
    Даже чувам как се топи леда;)

    Пожелавам ти още свеж въздух и хубав финал на лятото!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мартеее благодаря ти, а за въртележката ... не съм сигурна, че би могла да си седна на Д -то дори да не ме подпираха нон стоп задачите :)))
      Финала на лятото се очертава напрегнат и шеметен, но пък може да намерим ден , два за едни Езера!
      Гуш!

      Изтриване
  2. Три пъти се връщах напред назад и толкова много неща си харесах, че не зная точно кое да си направя. Великолепни снимки! Поздрави и усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря Павлина, така се радвам, че са ти допаднали моите предложения, макар все бързи и лесни ... леко скучновати :))
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  3. Евчик, сътворили сте "Египетските пирамиди " на морския бряг :)
    И всичко предложено е много красиво поднесено и вкусно :)
    А за млечната сметана си права и аз трудно я намирам!
    Прегръдки и усмихнат вторник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани тез пирамиди са от някое от моретата ... Вече забравих, че и там съм била :))
      Благодаря ти, радвам се че ти харесват моите десертчета!
      За сметаната е много кофти положението ... пусто и аз си се чудя що ми е все да се ровя из етикетите и да чета ... лошо ми става ...
      Прегръдки и на теб!

      Изтриване
  4. Ев, беше тежко от към топлина лято!
    И аз чакам да свърши, пък после заедно ще си въздишаме по шарените летни снимки:)
    За мен от всичко по малко, ако може, за да има и за другите:)
    Снимките са страхотни- цветни, въздействащи и сладички:)))
    Целувам теб и малките пръстчета с розов лак, които са ти позирали*)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Катенце с нах - голямо удоволствие, от всичко и по повечко !
      За лятото ... жегата кофти, ама като стегне пак онзи студ ... еййй чак от сега му се цупя :)))
      Целувки и за теб Кате!

      Изтриване
  5. Еви, всичко, което си наредило под пирамидата ми харесва!Всичко! А нямам идея къде се намираш, но в Била веригата има млечна сметана-30 % масленост в едни сини кутийки по 200 мл.Аз си купувам непрекъснато от нея.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, даи аз от била я взех, незнам дали е същата, но все пак си намерих :) Благодаря тимного и се радвам, че намираш по нещо, което да си харесаш и при мен!

      Изтриване
  6. ВВкусно, вкусно! Снимките - разкош!

    ОтговорИзтриване
  7. Абе много са си гот снимките,какво не им харесваш,пък и главните действащи лица позират и се фиксират идеално!
    Евка,безумно вкусно,леко и разхлаждащо,мням!Дояде ми се от шоколадовото.....
    Прегръдки и усмихната и по-скопойна седмица,мила!

    ОтговорИзтриване
  8. И за мене от шоколадовото...Толкова много и все вкусни изкушения на едно място,че човек да ти завиди на организираността!

    ОтговорИзтриване
  9. Ей-й-й! Добре, че си пояснила, че не всичко е наведнъж направено, защото ми събра погледа с тия вкусотии (-: А това слакишче като го гледам наистина ще го пробвам - и аз обичам такава комбинация шоколадово-плодово-кисела!

    ОтговорИзтриване
  10. Ох този шоколадов сладкиш ме остави със зяпнала уста! И да се пресягам нищо няма да направя, ами поне рецептата да си запиша:–). Готини ледени вкусотийки! А снимките - бижу! Лека вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
  11. И аз го чувствам така сбогуването с лятото...
    Изпращаш го с изобилие от рецепти и красиви снимки :))
    Прегръдки и пожелания за хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  12. ОТ мен имаш специална награда за блог, който , когато и да го чета ми се прияжда :)
    Ухае на вкуснотийки, и някак си, ако има някой ден край, и Емо ЧОлаков е зает, ще те замоля ти да ми го съобщиш със снимки :)

    ОтговорИзтриване
  13. И сладкиш и сорбе и лимонада искам. Искам всичко!
    Не знаех за лимонадата и действието и:) Трябва да опитам:)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...