петък, 13 юли 2012 г.

Сезонни ястия и напитки


Отдавна гледам тук и там как се приготвя Рататуй и различните му разновидности и ми се щеше и аз да си спретна една такава зеленчукова манджичка.
Освен това и обожавам този тип зеленчуци и особено в сезона им. Така се роди и моят вариант на това ястие, като аз леко промених някои продукти и съставки, според предпочитанията ни у дома.
Рататуй с моцарела и мащерка
- патладжан
- тиквички
- домати
- чушки
- чесън
( слага се и лук, но ние не го обичаме и го пропуснах)
- зехтин
- мащерка , прясна или изсушена
- моцарела
Нарязах всички зеленчуци на колелца и ги подредих в съд от иенско стъкло, като редувам вида зеленчук. Сложих малко зехтин, стрит чесън и покрих с моцарела и стръкчета мащерка. Затворих тенджърката и сложих във фурната на 180 градуса за около 40-50 минути!
Ястието беше превъзходно, леко и ароматно:)
А сега ще ви пусна и една идея за летен и разхлаждащ десерт, течен и свеж:)
Пъпешово мляко с мед и канела ( по желание)
След малък престои в хладилник, тази напитка е и мнохо разхлаждаща!


14 коментара:

  1. Великолепно и едното и другото! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  3. Ей, че красиви цветове и снимки , и великолепни летни рецепти!
    Прегръдки*)

    ОтговорИзтриване
  4. Евчик, отново те чета и се наслаждавам, което е чудесно!
    Много красиви и цветни снимки!
    Прегръдка и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотни колоритни снимки!
    Как да не му се дояде на човек?
    Аз още не съм пробвала да направя рататуй, но попада в списъка ми.
    Прегръдки и пожелания за хубав уикенд :)

    ОтговорИзтриване
  6. О, рататуят е много вкусно зеленчуково ястие, да му се ненадява човек :))
    Знаеш ли преди малко, пиейки ДЗП с вкус на диня си мислех да направя разхлаждаща напитка с йогурт и диня, само някой да ми купи динята и да я нареже, особено второто :))
    Напитката ти с пъпеш е великолепна идея, ще я пробвам и ще я "пробутам" и на малчо, че пъпешът, а и не само той, са ни много проблемни.

    Хубав уикенд, русалке :)

    ОтговорИзтриване
  7. Форкът е жесток :)) Да кажа аз :))

    ОтговорИзтриване
  8. Една от любимите ми летни "манджи"! Аз малко те изпуснах след като се завърна от морето, но ще наваксам сега:)
    Поздрави, с пожелание за спокойни и поне малко мързеливи летни дни!
    Руми

    ОтговорИзтриване
  9. Ев, точа се и аз на тоя рататуй, единственото което ме спира е, че повечето персони у дома ще поискат и месо, а не ми се готви допълнително, освен обичайните 4 манджи за отделните домакинства у дома;)

    Пъпешът ми има блудкав вкус, а така хубаво ми ухае.... С мед и канела може би ще успея да му докарам онази острота във вкуса, която иначе ми липсва;)

    Чудна вечер и хубав уикенд! Пожелавам ти в прогнозираната адска горещина, да се разходиш поне до "Златните мостове" с добра компания;)))))

    ОтговорИзтриване
  10. Чудесен рататуй! Така хубаво си ги наредила тия цветни кръгчета :-)

    ОтговорИзтриване
  11. Харесва ми версията ти на Рататуи. Така овкусен е доста по-апетитен!:) Напитката освежаваща, а публикацията с лятно настроение! Прекрасна да е и новата седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Еви, страхотни снимки и рататуя е толкова изкушаващ-също като във филмчето...:)

    ОтговорИзтриване
  13. Много цветни, вкусни и зареждащи снимки Еви!
    П:П Ще имаме друга възможност да се видим :)

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотни са! Толкова много цветове...поздравления! :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...