четвъртък, 18 юли 2013 г.

Клафути с ревен и череши

От едно известно време насам съм обзета от тиха лудост на тема Франция, френски стил, френски рецепти и т.н. И преди съм споделяла любовта и мечтите ми по Прованс, но след като се разходих из тези места, желанието и любопитството ми са още по - големи :) Порових се тук там за идеи за десерт с ревен, защото ми направи впечатление широкото му приложение от французите. Във всяка пекарна можете да откриете поне по 3-4 вкусотийки приготвени с него :) За радост в Прага можете навсякъде да купите ревен и цената му в сравнение с България е съвсем прилична ( да не кажа ниска ). Така се роди идеята ми за този френски десерт с ревен ... клафути :)
Продукти:
3 яйца
50 гр. нерафинирана захар
бурбонска ванилия
250 мл. прясно мляко
1/2 ч.ч. овесени ядки
1/3 ч.ч. амарант
Ревен
Череши
Яйцата се разбиват на бяла пухкава пяна, прибавя се захарта и ванилията и отново се разбърква. След това се сипва млякото и след като и то се разбърка се прибавят овесените ядки и амаранта . Става рядка каша, която доста бързо се сгъстява, защото ядките поемат течността. Отгоре се слагат нарязани равена и черешите ( без костилки). Десерта се слага в предварително загрята фуна на 180 градуса и се пече на водна баня за около 25-30 минути.
Сервира се след като напълно изстине и е много лек, ароматен и с плодов вкус!
Надявам се рецептата да ви допадне :)
От известно време съвсем занемарих кулинарната част на блога, а съм пълна със снимков материал от пътувания и рецепти и имам за поне два месеца напред почти готови публикации, но откакто се прибрах в България дните ми минават като миг и не ми остава почти никакво време да седна пред компютъра за удоволствие :)
И все пак ще гледам да се появявам и да ви навестявам, а сега ви пожелавам прекрасни летни дни и много наслада, защото докато се усетим есента ще е факт :)

20 коментара:

  1. Иве, наслаждавай се на всеки ден, където и да си. А ние ще очакваме интересните ти публикации. И да, на мен рецептата ми харесва много. Определено е интересна и вкусна.
    Поздрави на България от мен! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще я поздравя България Гери, то да ти кажа разхождай си се тук няма какво да изпуснеш, весело лято сладур :)

      Изтриване
  2. Не съм опитвала никога ревен, но звучи интересно и вкусно. Не се учудвам, че си лудната на тема прованс :)) Що ли? :)
    С пожелание за хубаво лято, без много ускорени топки ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Допреди месец и аз не бях го опитвала, но суров не се яде или поне на мен не ми допадна, доста е кисел и с не много изразен специфичен аромат, но в десерт става чудно ...много пасва!
      Ох това без ускорените топки май тук е невъзможно ... но мина още една ужасна седмица ...

      Изтриване
  3. Чудесен е станал сладкишът! Весело лято и на вас у дома!

    ОтговорИзтриване
  4. Как ми липсваха кулинарните ти публикации, Иве! Винаги нещо различно, интересно, вкусно и красиво поднасяш. Ревен не съм опитвала и погъделичка любопитството ми. Десертът изглежда божествено! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, както винаги си много мила, благодаря! Много се радвам, че ти допадат измишльотините ми ( в повечето случаи са си това ) :)) Прегръдки :)

      Изтриване
  5. ...докато се усетим есента ще е факт...

    Да тичаме в крак с лятото, Евик!

    Чудесни деца, снимки и сладкиши! Снимки на деца като сладкиши:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тичам и даже лекичко го изпреварвам таз година лятото :))) Благодаря Марта, радвам се да те видя отново тук :)

      Изтриване
  6. Рецептата е супер! При нас го бяха пуснали в Лидл, на изумителната цена от 1,20. На касата изгледаха много странно пълната с ревен количка, но пък сега имам чудесно сладко за такива интересни рецепти:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха ха Руми много му е паднала цената, преди две години май за първи път го видях в Карфур и по спомен беше скъп и тогава не знаех и какво да го правя :))) Помня, че после ти имаше една рецепта с него и се светнах :)) Ти наистина ли напълни цяла количка ... сподели рецептата за сладко ако можеш де ...:)

      Изтриване
  7. Интересна рецепта , чудесни фотоси и един зеленчук с който още не сме се срещали :) даже не знаех че съществува :)
    Но видя ли го, вече ще зная какво може да приготвя с него.
    А за любовта и мечтите по Прованс ... напълно ги споделям с теб Иве и ще чакам да публикуваш и снимки и впечатления от там :)
    Весело , слънчево и емоционално лято !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много, много благодаря Дани, ще публикувам и още снимки ама нещо твърде се презимих и вдъхновението ми бяга ;)
      Зеленчука наистина е интересен :) Прекрасно лято и на теб :)

      Изтриване
  8. Тони наистина пускат гоот време на време може да го издебнеш, наистина има много интересни приложения и рецепти с ревен :)

    ОтговорИзтриване
  9. Много вкусничко и полезно! Цветовете и формата на ревена по снимки винаги са ме привличали! Много искам да пробвам ревен, но така и не намирам в София.
    Поздрави и хубаво лято с френско настроение!

    ОтговорИзтриване
  10. Изобщо не ми е попадал на взора ревен тук,Евчик,а иначе често мяркам рецепти за десерти с него и идея нямам като какво наподобява вкуса.Иначе страхотни снимки и рецепта ни предлагаш днес!Прегръдка и хубава юлска седмица!

    ОтговорИзтриване
  11. Аз даже не съм и виждала ревен, като че ли, а може и да съм, но да не съм обърнала внимание:), обаче вече съм заинтригувана и ще поглеждам за него. Харесвам клафути, а твоето е разкошно! С нетърпение ще очаквам публикациите ти, Иве! Хубаво лято и прекрасна нова седмица!:)

    ОтговорИзтриване
  12. Ние до ревен едва ли ще стигнем (никъде не съм виждала), но пък изглежда убийствено вкусно.
    И снимките ти още повече. Прегръдка, Ев!

    ОтговорИзтриване
  13. Ах, Еви, тази лудост ни е обща!...И аз , засега само въздишам и по Прованс и по ревена! Никъде не съм виждала в България. А си търся и едно друго растение- анджелика, може би по-скоро се пише анжелика- мечтая си да си захаросам...
    Хубаво лято ти желая!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...