четвъртък, 17 януари 2013 г.

" Мило дневниче ..."

Трудно ми е да намеря себе си и доколкото се познавам така ще да е дълго време ...



Привидно всичко си влиза в релси, Софи ходи на училище и от предучилищната в България, се озова в първи клас в Прага :) Трябва да призная, че от нейната детска в София и усилията на баба и дядо е много добре подготвена и учителките и са очаровани от уменията и да пише и смята ...



Добре, че поне по нейните думи, училището било фасулска работа :) Днес даже сподели, че цял ден не е говорила на български ( тя е в английско училище ) ... въпреки, че се е сприятелила с едно русначе и каза, че с него си се разбират перфектно и на нашенски :))
... това е първата книжка, която си е избрала от училищната библиотека ( на снимката горе ми я разяснява) :))


... вчера донесе тези бонбонени гривнички, подарък от едно момченце в нейния клас :)



Оплака се от липсата на чинове, каза, че през по - голямата част от деня седят на килим, но пък се забавлява много и на ежедневните игри навън на снега ( тук децата задължително всеки ден ги извеждат навън, дори две годишните ).
На есен и Криста отива там, сега обаче не ще и да чуе, примрънква често, че иска у дома " мамо кога най - после ще си стигнем в София ... " ме пита докато чакаме на някой светофар ... милото още не е много наясно :) Като говори по телефона с вуйчо си му вика " ние сме тук в другата къща " ...
... малки балетни напъни :))


За мен остава сутрешната битка да ги вдигна рано, да ги натоваря на колата и с помощта на GPS-а да се добера до училището и в общи линии около 2 часа на ден си вися по задръстванията в централната част на града.
Като цяло съм натоварена с отговорността по логистиката ... то и у дома така си беше ...



Избрахме си да живеем близко до центъра, а още не съм успяла да стигна до там и да се поразходя на спокойствие:)
Вече нямам търпение да идва пролетта, а едва е започнала зимата, много студено е последните дни :)



Странно е усещането, когато отидеш в чужбина с идеята да заживееш там, сякъш това не е твоят живот, работата и ангажиментите дори ти липсват, не че майла ми не е пълен всеки ден и не ми се налага и от тук да ги върша, но ...



Дълго ще чувствам тази празнина ... мисля да я запълвам, като начало с някой и друг скромен проект, трябва да си намеря моя смисъл ... личен... все пак макар и да знам, колко е важна работата за съпругът ми и това децата да получат добро образование, хубава среда ... аз за себе си ... малко се чувствам изгубена ... както каза и половинът ... "Дай си време " :) Туко виж съм станала отново ученичка :))


Е споделих си ... така се роди и заглавието " Мило дневниче ..."
И блогът ми явно ще претърпи метаморфозите заедно с мен...
А иначе от първия ден се вихря в новата си кухня и много и се радвам, само срещам известни затруднения докато си набавя всичко необходимо ... дори си нямате на идея, колко много важни неща сме натрупали с годините в нашите кухни, а сега се озовах почти на нулата :))
От друга страна е забавно, откриваш нови ... различни неща и имаш възможността да промениш някои от тях и в кухнята и в живота си ...



Сърдечни поздрави приятели и ви пожелавам един прекрасен четвъртък :)


- Posted using BlogPress from my iPad

27 коментара:

  1. Еви, промяната е много голяма, но мисля, че си човек шарен и дълбок, семейството ти е великолепно, а и този красив град ще ти даде време да го харесаш и да намериш твоят начин. Прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Намирането на себе си е предизвикателно занимание, само не си позволявай да се изгубиш! Ти си креативна, а и май добре осъзнаваш какво се случва в настоящето ти, така че ще си намериш пътя, въпрос на време, както казва мъжът ти. А и наличието на фотоапарат и блог определено помагат. Красиви кадри си направила.
    Хубави дни в Прага ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  3. Евчик, цял живот търсим себе си!
    А ти си имаш тези малки сладурани и едно
    прекрасно семейство, и ще успееш!
    А и осъзнаваш, че това ново място дава плюсове на всички вас!
    Снимките ти са прекрасни, а малката балерина ми идва да я схрускам!
    Прегръдка и усмихнат ден от мен и морето!

    ОтговорИзтриване
  4. Мило другарче, убедена съм че този душевен дискомфорт и вътрешни терзания ще продължат още има - няма месец. Винаги когато вземеш бял лист хартия и започнеш да пишеш, в началото върви малко трудно, пък после като тръгне една мисъл, едно чудо:) Мисля, че сега е момента да се отдадеш на фотографията - поне докато решиш с какво ти се занимава/учи/работи/бездейства/действа. Да подшушна ли на половинът ти, коя е шортлистата на звездните обективи на Никон. Всъщност той рожденият ти ден не беше ли някъде през февруари:)Запомнила съм го, защото и аз съм тогава:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Между другото последната снимка е страхотна. Може би защото много си падам по черно- бялата фотография, но наистина носи много особено меланхолично настроение.

      Изтриване
  5. Ех стана ми мило и мъчно едновременно, но аз си мисля, че ще преодолееш всички тези терзания и след време ще остане само носталгията по България, но ще си имаш своето място там. Децата най-лесно ще свикнат, помня по себе си... Всичко хубаво и бъдете здрави.

    ОтговорИзтриване
  6. Ще се адаптираш, няма къде да ходиш :) Това е поредното ти житейско приключение, така че не се тормози с мисли за справяне, а се отдай на течението и ще видиш, че всичко ще се получи :)
    С пожелание за хубава седмица, много настроение и още хубави снимки :)

    Прегръдки, Ев :)

    ОтговорИзтриване
  7. Всяка една промяна е малък душевен дискомфорт , а когато знаем че е за дълъг период от време, наистина ни трябва време .
    Не те познавам Еви, но от собствен опит мога само да ти кажа, че когато тази битова нагласа приключи и виждаш семейството си доволно, щастливо и усмихнато, човека до теб да те подкрепя а ти да си удовлетворена от това което правиш, всичко ще си дойде на място.
    Но истината е във времето….дай си време!А тези малки усмихнати създания със сигурност няма за дълго да те оставят да се луташ в дискомфорта си:)Снимките ти са прекрасни!
    Не зная какво да ти пожелая…ти сама си избери пожелание и дано скоро ти се сбъдне:)

    ОтговорИзтриване
  8. Мила Ива, не тъгувай... наистина имаш нужда от време. Светът е едно голямо село и скоро ще свикнеш с това, че някои скъпи за теб неща са просто малко по-далече, но пък за сметка на това ще намериш други нови любими :) Хубавото е, че сте заедно цялото семейство.
    Прегръгщам те силно :)

    ОтговорИзтриване
  9. Мила Иве, всичко, което си описала, ми е съвършено познато. Аз самата се озовах в същото положение преди броени години и началото беше трудно - лутане, търсене, но след време идва и намирането... Ти имаш две истински съкровища, разбран и грижовен съпруг (правилно те е посъветвал) и светът около теб е в очакване - да види теб, да се покажеш, да тръгнеш в избраната посока и да го грабнеш в шепите си. Всичко ще се нареди, то вече е започнало! :) Така, както нареждаш новите си вещи в хубавата кухня. :)
    Снимките ти са невероятни и много вдъхновяващи!
    Топла прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Еви,страхотни снимки!
    Скоро, подреждайки дните си ще те осени съвсем неочаквано, идеята какво точно искаш да правиш най-много....и ще разбереш, че винати си я носила в себе си, просто сега е дошъл момента...
    Ти си позитивна, организирана и много колоритна личност,с усмихната душа...наслаждавай се, дори по време на задръстванията в трафика, има какво да се прави! Хубави, различни и пълноценни дни ти желая!

    ОтговорИзтриване
  11. Поздрави и на теб и скорошно адаптиране!

    ОтговорИзтриване
  12. Вече ти казаха- скоро ще се адаптираш. И ще се чудиш на предишният си живот в София. Всичко ще си дойде на мястото- и животът ти, и вещите в кухнята:) А аз ще продължавам да чета "дневника" ти с удоволствие.
    Успех!

    ОтговорИзтриване
  13. Страхотни снимки и благодаря
    баба

    ОтговорИзтриване
  14. Ев,
    малко тъга намирам в думите ти, ама пък не знаеш отстрани как изглеждат нещата и аз сега като добра дружка ще ти кажа:
    Всичко изглежда се нарежда лека-полека. Отворила се е една страхотна възможност да си разнообразиш живота, да натрупаш още информация и спомени, да откриеш какво ти доставя най-голямо удоволствие и да започнеш да влагаш време в него. А и като гледам, май другите са доволни също. Така че пийвай си чайче от тази жестока червена чашка и си попълвай дневничето;) Аз с голямо удоволствие ще го чета. Можеш да запишеш нещо фотографско на родния ти чешки език;)(Това е майтап, ама само във втората си част).Целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От страни наистина нещата са различни, но пусто все ми е трудно да се погледна от дистанция :))) А иначе вече си набелязаха фотографските курсове, у дома като не америх време тук белким сколасам :)))
      Целувки!

      Изтриване
  15. Ева,това е най-хубавото ти време.Запомни го!Снимките са прекрасни,особено последната.Сигурна съм,че скоро ще намериш успешно ново поприще,нямам никакви съмнения в това!Успех!

    ОтговорИзтриване
  16. Еви, заедно си гостуваме в блоговете :)! Мила, да ти кажа аз още не мога да свикна с новото жилище, голяма ревла съм. И малката ми ги говори като твоята балерина, пожелавам ти бързо адаптиране и ново предизвикателство, което да споделяш с нас. Красиви снимки :)

    ОтговорИзтриване
  17. Благодаря ви много за огромната подкрепа и споделените мисли, нямате и идея, колко ми помагате и ме усмихвате с мили и сладки укоражителни слова,
    Павлинка,
    Дени,
    Дани,
    Руми ... идеята с шортлистата на никон много ми допада, искам и аз да я видя ( вече ми светнаха очичките :)))
    Мащерка,
    Дани,
    Инче,
    Зори,
    Дани Б,
    Бети,
    Траянче,
    Краси,
    Маме :),
    Марте,
    Таня,
    Благодаря ви!

    ОтговорИзтриване
  18. Мариянче :)) Благодаря ти, да то ромяната на жилището си е сериозна стъпка, какво остава да смениш град или пък държава :) И аз уж стискам, пък днес като се разплака голямата щерка и аз му ударих един тан рев :))) После ми олеква :)
    Сега мъдря новото предизвикателство :)

    ОтговорИзтриване
  19. Ева, на прекрасно място си, с любимите си хора, ще свикнеш по-бързо отколкото си очаквала. Прага е великолепен град и неусетно ще те "поеме". Успех!

    ОтговорИзтриване
  20. Ето за къде са били кашоните :))
    Успех с адаптацията, Еви! Дано по-бързо намериш себе си.
    Браво на малката ученичка!
    И балеринката ще свикне :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  21. Иве, прегръдки и целувки за теб и момичетата :)

    от mamuri

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хейй много, много се радвам да те видя тук, благодаря ти Марианче и прегръдки и целувки и за вас!!!

      Изтриване
  22. Еви, от месеци съм поставена пред една дилема... изчетох на един дъх. Много е трудно да промениш живота си далеч от близките, но всичко е за добро. Ако ние не го направим, децата ни ще го направят след време. Въпреки, че аз все още не се решавам на подобна стъпка, много се радвам за теб и изказвам възхищението си, че си предприела тази стъпка! Най-важното е да сте добре и да сте заедно! Ще очаквам пролетни разкази с нетърпение! Силни прегръдки!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...